Terug

MEIVAKANTIE-CHALLENGE: FIT WORDEN / FIT BLIJVEN!

Verveel jij je ontzettend nu er geen online-lessen op je schoolrooster staan? De sportscholen en sportverenigingen blijven nog even gesloten. Na het doorlezen van dit item kan jij in de meivakantie thuis aan de slag.

Beweging is erg belangrijk! Niet alleen om in shape te raken of om je conditie op peil te houden, maar ook om je immuunsysteem sterk te houden. Mocht je thuis geen cardio-apparaten hebben………met een beetje creativiteit zorg jij dat je fit wordt/fit blijft.

Workout met meubels

Je meubels zijn goed voor meer dan alleen het bieden van (zit-)oppervlak. Met een beetje fantasie tover jij je huis zo om tot een mini-gym. Hierbij een aantal tips:

  1. Wil je de focus leggen op het trainen van je bovenlichaam, dan kun je bijvoorbeeld onder de tafel hangen en jezelf met je borst richting het tafelblad aan de tafel omhoogtrekken
  2. Stap in rap tempo een stoel (of de trap als je die hebt) op en af. Maak de oefening zwaarder door in beide handen een voorwerp vast te houden met hetzelfde gewicht
  3. Mountain climbers tegen de bank: zet je handen op de bank en maak met je benen een renbeweging – maar blijf wel op de plaats.
  4. Train je beenspieren met een wall sit: ga met je rug tegen de muur aan zitten en zorg dat je benen in een hoek van 90 graden staan. Maak de oefening zwaarder door gewicht op je benen te leggen
  5. Last but not least: combineer deze oefeningen en wissel ze af om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen

Bron: rtlnieuws.nl/lifestyle/artikel/5058386/hoe-fit-te-blijven-tijdens-quarantaine-corona-coronavirus-cod19

7-minuten workout

Probeer deze 7-minuten workout elke dag te doen! In deze workout train je al jouw grote spiergroepen. In (maar) 7 minuten doe je 12 oefeningen. Iedere oefening duurt 30 seconden, waarna je 10 seconden rust neemt.

Weet je niet precies hoe je de oefeningen moet uitvoeren, check dan het bijbehorende filmpje voor de juiste techniek:

Beginnen met hardlopen

Ben jij een fanatiek wandelaar, maar wil je de overstap maken naar hardlopen? Deze overgang hoeft niet moeilijk te zijn. Je bewegingssnelheid zal alleen omhoog gebracht moeten worden. Het nemen van pauzes tussendoor is daarbij belangrijk. Dit is een eerste stap om hardloper te worden. Het schema zal je daarbij helpen: